Branding, kreatíva a príbeh značky
Každá firma dokáže a môže robiť marketing, a to aj od prvej chvíle svojho vzniku. Niektoré spoločnosti však ani po rokoch pôsobenia nemajú jasno v tom, čo to znamená branding, a čím je ich brand výnimočný. Na trhu plnom konkurencie sa predaj, identita a vnímanie produktu / služby spotrebiteľom viaže práve na branding firmy – na jej hodnoty, identitu, osobnú značku majiteľov, spoločenskú zodpovednosť… ale v neposlednom rade aj na logo, slogan, farebnosť a využitie psychologických aspektov. Brandig je charizma, duša a osobnosť firmy.

Začne reklama a hneď viem o akú firmu sa jedná
Na to aby jednotlivé reklamné kampane fungovali v čo najväčšej miere, musia byť v súlade s brandingom spoločnosti. Skúste sa zamyslieť, či si spomínate na takú reklamnú kampaň, kedy ste už behom prvej sekundy vedeli o akú firmu sa jedná. A čím dlhšie budete premýšľať, tak si vybavíte viacero firiem. Branding je zjednotenie hlavných patternov firmy a je jedno aká reklamná kampaň je práve v obehu. Logo, slogan, farebnosť, hudba, myšlienka a hlavné posolstvo firmy zväčša ostáva zachované. Marketingová kampaň môže trvať týždne aj mesiace, ale brading firmy je nadčasový.
Príbeh značky
Príbeh značky je alter ego brandingu firmy. A nie, nemusí sa jednať o históriu a rekapituláciu firmy, toho čo sa udialo, koľko máme referencií, akí sme veľkí a toho čo zákazníkov v podstate nezaujíma. Príbeh značky je to čomu firma verí, to aké má zásady, a ako tieto aspekty komunikuje v súlade so všetkými poskytovanými produktami / službami. Príbeh značky je asi najdôležitejšou časťou odlíšenia od konkurencie, mal by byť úprimný, zrozumiteľný a nadčasový. Neslúži len na získavanie nových klientov. Jeho zmyslom je aj vnútrofiremná motivácia v náročných časoch. Pomáha znižovať fluktuáciu a zvyšovať lojálnosť zamestnancov. Príbeh značky je srdce firmy a vďaka nemu sa aj z obyčajnej firmy dokáže zrodiť lovebrand. Značka, ktorú budú zákazníci milovať.